maandag 19 april 2010

Tilapia met oosterse groenten


Vandaag heb ik weinig tijd (en zin gehad) om een uitgebreide avondmaaltijd op tafel te zetten. De voorjaarsschoonmaak nam meer tijd in beslag dan ik gedacht had. Vanmorgen ben ik gestart met het uitruimen van de kledingkasten en dit bracht mij verschillende malen tot moeilijke keuzes. Kleding die eerst op zij gelegd was om een nieuwe bestemming te krijgen, is toch weer in de kast teruggehangen Je weet maar nooit wanneer het weer in de mode is en misschien past het dan wel. Uiteindelijk zijn alleen de echt opgedragen kledingstukken apart in “De zak van Max” beland. Zo breng je de dag wel door.

Voor het avondeten heb ik daarom maar een eenvoudige wokmaaltijd bereid. De meeste ingrediënten zijn voorgesneden gekocht, wat mij een aanzienlijke tijdwinst opgeleverd heeft. Het bereiden van deze wokmaaltijd was daardoor maar kort, wat op een dag als vandaag mij natuurlijk goed uitkomt.

Helaas is de bijgaande foto van een mindere kwaliteit dan gebruikelijk. Dit komt omdat ik één van de lenzen van mijn fototoestel uitgeleend heb aan een collega. Deze lens is cruciaal voor het maken van de foto’s voor mijn blog. De foto van de dag heb ik gemaakt met mijn mobiele telefoon. Op zich ben ik wel verbaasd over het uiteindelijke resultaat, maar haalt het niet bij foto’s gemaakt met mijn digitale spiegelreflexcamera.

De wokschotel smaakte er in ieder geval niet minder om.

Tilapia met oosterse groenten

Ingrediënten voor 2 personen:
400 gram tilapiafilet
2 bosuitjes
2 eetlepels wokolie
2 tenen knoflook
400 gram Chinese roerbakmix
150 gram gesneden prei
2 eetlepels Chinese Oestersaus
1 zak Chinese mie (250 g)

Materialen:
Wok

Bereiden:
Tilapia in repen snijden. Bosui in dunne ringetjes snijden.

Wokolie in wok verhitten. Knoflook hierboven uitpersen en 1 minuur bakken.
Tilapia toevoegen en ongeveer 1 minuut meebakken.
Roerbakmix en prei toevoegen en circa 3 minuten meebakken. Woksaus toevoegen en gerecht goed doorwarmen.

Intussen mie koken volgens aanwijzing op de verpakking.

De ringetjes bosui door uitgelekte mie scheppen.

Mie over 2 borden verdelen.

Vis-groentemengsel ernaast scheppen.

Smullen maar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten