zondag 30 mei 2010

Indische rijsttafel

Gisteren al aangekondigd op mijn blog! Ik maak een Indische rijsttafel. Zondagmiddag komen een paar vrienden eten en zij houden van de Indische keuken. Daarom ben ik zaterdag al vroeg begonnen met het bereiden van een aantal gerechten. Het vleesgerecht Semoor Djawa en de pikante eieren zijn gewoonweg op z'n lekkerst als je het een dag van te voren klaarmaakt.

De rijsttafel ziet er als volgt uit:

Witte rijst, Semoor Djawa, Sambal Goreng Boontjes, Sambal Goreng Telor, Saté Ajam, Pepesan en Gado Gado. Deze laatste geserveerd met longton rijst. Als bijgerecht staat er natuurlijk Atjar, Bawang Goreng (gebakken uitjes), ketjap en verschillende soorten kroepoek, zoals Udang en Emping op tafel. De kroepoek is versgebakken met arachide olie in een grote wok.

Van enkele gerechten heb ik het recept genoteerd. De Pepesan heb ik gemakshalve kant-en-klaar bij de plaatselijke toko gehaald.


Selamat makan!

2 opmerkingen:

  1. Veel plezier met je etentje, je gasten zullen smullen! En bedankt voor het delen van je recepten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Terwijl ik je cake zat te bekijken en weer terugkwam op je startpagina, zag ik opeens een hele rijsttafel staan..hahaha. Ziet er lekkkerrrr uit. Je hebt het er maar druk mee gehad.Eet ze!

    BeantwoordenVerwijderen