donderdag 29 juli 2010

Tagliatelle met zalm op een bedje van gewokte spinazie



Als mijn inspiratie mij een beetje in de steek laat en ik weinig tijd en zin heb om te bedenken wat ik voor het avondeten op tafel zet, dan wijk ik nogal eens uit naar dit recept. Dit is de laatste weken met dat prachtige zomerweer diverse malen dan ook gebeurd. Makkelijk te maken, ook als je niet alle ingrediënten vers in huis hebt. De zalm kan uit een diepvriespakje komen en een blok ingevroren spinazie is altijd wel bij mij in de diepvrieskast te vinden. Op welke manier je dit recept uiteindelijk op tafel zet, het eindresultaat is altijd wel erg smakelijk.

Voor deze gelegenheid, het Food Blog Event juli 2010 Zalm, ben ik toch maar uitgegaan van alle verse benodigdheden. Graag wil ik een ieder laten mee genieten van mijn ‘geen inspiratie’ recept.

Tagliatelle met zalm op een bedje van gewokte spinazie

Ingrediënten:

1 ui, gesnipperd
1 teentje knoflook
1 eetlepel kappertjes
1 blikje tomatenpuree
Water
300 gram gerookte zalm, in blokjes gesneden
1 pakje Monchou
1 eetlepel Italiaanse kruiden
1 scheut witte wijn
Verse Tagliatelle (voor 2 personen)
600 gram verse jonge spinazie
1 eetlepel olijfolie
1 kleine rode ui
6 cherry tomaatjes
zout en peper naar smaak

Bereiding:

Fruit de uitjes met de knoflook zachtjes tot ze glazig zijn. Voeg dan de
tomatenpuree toe en laat dit even bakken.
Voeg wat water toe zodat het een saus wordt.
Voeg dan de zalmblokjes toe en roer het goed om.
Daarna de Monchou in brokken in de pan erbij doen en dit laten smelten.
Snufje zout en scheut witte wijn, kappertjes en Italiaanse kruiden erbij en
nog even goed doorverwarmen.

Ondertussen de pasta volgens aanwijzingen op de verpakking koken.

Gewokte Spinazie:
Fruit de gesnipperde rode ui in de olijfolie. Als de ui glazig is voeg je de in kwarten gesneden cherry tomaatjes toe. Voeg vervolgens in kleine beetjes de spinazie toe. Roerbak tot de spinazie geslonken is. Breng op smaak met zout en peper.
Serveer in een diep bord, eerst de tagliatelle, dan het bedje spinazie en vervolgens de zalm.

Smullen maar!

1 opmerking:

  1. ziet er heerlijk uit sorry was vergeten laatste inzendingen te checken, bedankt ik heb hem erbij gezet in de roundup.

    BeantwoordenVerwijderen