maandag 9 mei 2011

Pastasalade met kip


In het kader van: “Het moet maar eens wat slanker” heb ik voor vandaag een salade bereid. Het idee komt uit de nieuwsbrief die ik elke week ontvang van Weight Watchers. Enkele jaren geleden heb ik een periode deelgenomen aan de wekelijkse bijeenkomsten om een paar kilootjes van m’n gewicht af te halen.

Nu, met het prachtige mooie weer van de laatste weken en het voornemen om van de zomer ook echt slank te kunnen zijn, heb ik me voorgenomen om maar weer eens een poging te gaan wagen. Dus in de komende weken let ik op wat ik bereid en eet. Er staan nog wel wat recepten in mijn bibliotheek die gebruikt kunnen worden.

Het rosétje, het stukje kaas en het handje nootjes voor het avondeten blijft voorlopig achterwege. Ik ga mijn best doen. Een extra bezoekje aan de sportschool zal mij verder op weg helpen.


Pastasalade met kip (Hoofdgerecht voor 4 personen)

Ingrediënten:

250 gram volkoren pasta, bijvoorbeeld Penne
1 rode ui, in dunne ringen gesneden
2 stengels selderij, in stukjes gesneden
1 middel grote appel, in stukjes gesneden
1 rode paprika, in stukjes gesneden
1 blikje mais (150 gram) afgespoeld en uitgelekt
300 gram gebakken kipfilet, in stukjes gesneden
1 eetlepel peterselie, fijn gesneden
1 eetlepel bieslook, fijn gesneden
150 gram magere yoghurt

Bereiding:

Kook de pasta in gezouten water volgens de instructie op de verpakking. Laat uitlekken en spoel goed af onder koud water.

Meng in een schaal de ui, selderij, appel, paprika, mais, kip, peterselie en bieslook. Voeg de pasta en yoghurt toe en breng op smaak met peper en zout. Roer goed door. Dek de schaal af en zet in de koelkast tot gebruik.

Eventueel kan je twee theelepeltjes currypoeder toevoegen om het gerecht wat pittiger te maken.

Smullen maar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten