zaterdag 21 september 2013

Wentelteefjes van suikerbrood



Wentelteefjes zijn altijd al een traktatie geweest. Vroeger toen mijn moeder deze noodgedwongen maakte omdat anders het oude brood niet op kwam en nooit iets weggegooid mocht worden. Nu maak ik het nog regelmatig en laat bewust het brood oud worden.

Dit keer heb ik een suikerbrood gekocht, in dikke plakken gesneden en 'oudbakken' laten worden. Bewust! Omdat wentelteefjes van dit Friese brood nog lekkerder smaakt dan van gewoon witbrood.

Extreem lekker wordt dit tussendoortje als je er suiker en kaneel over strooit en serveert met een romige slagroom. Voor deze slagroom ben ik speciaal naar de Landwinkel gegaan, want daar haal ik de enige echte met een rijke en volle room smaak.

Wentelteefjes van suikerbrood

 Ingrediënten: 

6 sneetjes 'oudbakken' suikerbrood
125 milliliter volle melk
1 ei
1 klontje boter
snufje kaneel

Attributen:

garde
kom
koekenpan

Werkwijze:

Doe de melk in een kom en breek het ei erboven. Roer met een garde het ei door de melk.
Zet een koekenpan op het vuur en doe er een klontje boter in.

Week twee sneetjes suikerbrood ondertussen in de melk-ei substantie.

Leg, zodra de boter heet genoeg is, twee sneetjes brood in de koekenpan en bak deze aan beide zijde bruin.

Haal uit de pan. Doe dit vervolgens met de andere sneetjes suikerbrood. Twee per keer.

Serveer met een mengsel van kristalsuiker en kaneel en eventueel een toef slagroom.

Smullen maar!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten